MAIN MENU
Nowe Serwery
|
» Opis:
Call of Duty 2 to pełnoprawny sequel wydanej pod koniec 2003 roku
strzelanki pierwszoosobowej (gry akcji/FPS), z fabułą osadzoną w
realiach II Wojny Światowej, która zdobyła mnóstwo nagród i uznanie
graczy na całym świecie. Za przygotowanie drugiej części ponownie
odpowiada studio developerskie Infinity Ward, w skład którego wchodzą
między innymi osoby pracujące w przeszłości nad Medal of Honor: Allied
Assault.
Gracze po raz kolejny dostali do przejścia trzy kampanie, historycznie
nawiązujące do lat 1941-1945. Jako amerykański spadochroniarz walczymy
głównie w Europie Zachodniej (lądowanie w Normandii i późniejsze bitwy
mające na celu wyparcie Niemców z terenów Francji, Belgii czy
Holandii), wybierając rolę brytyjskiego komandosa przenosimy się do
Afryki Północnej (Tunezja, itp.) a następnie pomagamy Amerykanom w
walkach we Francji. Z kolei decydując się na grę rosyjskim piechurem
trafiamy pod Stalingrad oraz prowadzimy działania na froncie wschodnim.
Nowością jest tutaj możliwość przełączania się pomiędzy poszczególnymi
kampaniami, tak aby przykładowo przechodzić je w kolejności
chronologicznej.
Wirtualne zmagania jeszcze bardziej symulują prawdziwą bitwę. Na
planszach pojawia się większa ilość żołnierzy, zarówno naszych
sojuszników jak i wrogów, w tle słychać odgłosy wystrzałów (starcie nie
toczy się wyłącznie przed naszymi oczami), nie sposób nie wspomnieć
również o wprowadzeniu około 20,000 linii wypowiedzi żołnierzy (okrzyki
w stylu "przeładowuję broń!", "osłaniaj mnie!", "padnij!" są na
porządku dziennym, zwiększając tym samym realizm rozgrywki). Liczne
wymiany ognia wpływają na otoczenie. Budynki niszczą się, podobnie
zresztą jak wybrane obiekty, w ziemi pozostają ślady po ciężkich
ostrzałach z moździerzy czy dział artyleryjskich, dym po wybuchach
ogranicza widoczność, wszędzie widać ciała poległych, ślady po kulach
itd. Oprócz szeregu broni z tamtego okresu, jakie używane są podczas
regularnych potyczek (karabiny, pistolety, granaty, etc.), osoby
zasiadające przed monitorem komputera mogą także korzystać z kilku
rodzajów pojazdów (np. czołgów).
W porównaniu z oryginałem, wydłużono czas potrzebny na ukończenie całej
gry. Twórcy postarali się o kilka ścieżek/możliwości pokonywania
poszczególnych scenariuszy, tak aby zmniejszyć poczucie liniowości
rozgrywki (przygotowane mapy są zaś kilka razy większe aniżeli były w
Call of Duty). W dalszym ciągu gracze mają z góry ustalone zadania do
wykonania, jednak teraz dowolnie wybierają kolejność ich wypełniania, z
wyraźnym zaznaczeniem, że wpływa ona na rozwój danej misji (zniszczenie
posterunku wroga na samym początku zmniejszy liczebność przeciwników i
ułatwi późniejsze działania, gdy zaś wybierzemy na starcie inny cel do
wykonania - konieczna będzie wzmożona obrona przez szturmującymi
zewsząd oponentami itd.).
W Call of Duty 2 wykorzystano mocno zmodyfikowany silnik graficzny
Quake 3, usprawniony pod kątem obecnych możliwości kart graficznych czy
osiągnięć sprzętowych komputerów klasy PC. Interfejs gry nie zmienił
się w dużym stopniu w porównaniu z "jedynką". Z łatwością jednak można
dostrzec inne usprawnienia wizualne - większe dopracowanie szczegółów,
ładniejsze tekstury, nowe modele postaci czy animacje ich poruszania
się. Bardzo dobrze wypadają też efekty cieniowania, wybuchów,
wystrzałów czy unoszącego się dymu. Nie zapomniano również o
zaimplementowaniu nowych algorytmów odpowiedzialnych za inteligencję
komputerowego przeciwnika, jak i trybie multiplayer (oprócz
standardowych opcji rozgrywki wieloosobowej w stylu Deathmatch czy
Capture the Flag, pojawia się też kilka nowych).
[ Gry-OnLine ]
{download}
|
Nowe PLIKI
Licznik
Jestes
Gosćiem tej strony
|